Veckans resultat

Ännu en vecka har gått – helt otroligt vad bra den här kosten passar mig. Det fungerar jättebra att äta på restaurang också och det känns viktigt för den sociala delen. Att fika är heller inga problem – jag beställer en räkmacka utan macka, bara. 🙂
När den här veckan har passerat kommer jag att trappa upp lite med kolhydraterna. Men jag ska försöka hålla mig under 10g/dag. Det räcker till lite grönsaker och lite mejeriprodukter. Min prio kommer att ligga på att äta blomkål, broccoli, bär, grädde och creme fraishe. Då kommer min meny att kunna utökas avsevärt. Inte för att det behövs fysiskt utan för att jag inte ska tråkas ihjäl. 😀

Vågen säger -1.4 den här veckan och jag är jättenöjd! Har samlat lite extra vatten nu här i dagarna men det försvinner snart. Som det alltid gör några dagar i månaden.

Vad har jag då gjort för upptäckter mer än att vikten minskat?
Den största insikten är att det inte alls är fettet och köttet i en stor middag som tidigare gjort mig äckelmätt och däst. Utan kolhydraterna – främst då i form av potatis och sånt. Jag har ätit stora (som i 3-400g) köttbitar med vitlökssmör och/eller bearnaise och blir inte mer än ohungrig medan mitt sällskap blir sådär dästa som man lätt kan bli efter en grillmiddag.
Det där med att känna sig ”ohungrig” och stanna där – är en vanesak. Men jag har under de här två veckorna blivit ganska duktig på det.

Nästa insikt hör ihop med den där ohungrigheten. 
Jag kan äta middag klockan 18 och känna mig sådär ”har jag ätit eller?”-mätt och sen inte alls känna nåt sug efter nånting förrän det är dags att äta frukost igen. Det skulle aldrig i världen hänt tidigare.
En vana som sitter i som jag noterar mellan varven är att jag direkt efter en middag känner efter om det finns plats för efterrätt. Och det gör det alltid eftersom jag inte är pösmätt. Men jag klarar mig fint.

Jag tycker att det är så skönt att avdramatisera mat och ätande. För egen del. Serverar gärna körsbärspaj till mina gäster och vill att maten ska smaka gott och att det ska finnas allt möjligt smarrigt. Det är mitt val att äta som jag mår bäst av – och tro mig, det går att umgås utan att alla äter samma sak. 🙂

5 Responses to “Veckans resultat”


  1. 1 gaingra juli 20, 2009 kl. 15:46

    Snorrrpitorrrpidorrp vad bra det går för dig! Å dubbelfjorrrton har du passerat mä råge… präxänt kommer så småningom!

    Jag mår åxåx bra, äter lchf på mitt vis – med lite mindre animalier, men ändock! Magen är lugn och skön och jag har inget sug. Tänk – från raw food till lchf på ett halvår – ja, så kan det gå.

    PÖSSAR

    • 2 Anette juli 20, 2009 kl. 16:19

      Jahapp serru…det har jag allt..hehe… 😆
      Jag tyckte det var lite långt till nästa präxänt, men nu är jag hääär! 🙂
      Visst är det märkligt att man kan säga att man inte har nåt sug? Jag tycker det känns helt märkligt. Men bra.
      Praaaa att du mår bra av det du äter! Dä ä ju suvve´re!

  2. 3 sofia juli 21, 2009 kl. 13:31

    Wow 😀 vilken superdiet!
    Va häftigt att den funkar!
    Du är jätteduktig!! 🙂

  3. 4 Mia (Mitt LCHF Liv) juli 21, 2009 kl. 18:04

    Wow! Vilket härligt positivt inlägg! Visst är det härligt att inte ha det där suget. Förr kunde jag inte se på tv utan att vara sugen på något och det var nog det som var jobbigast när jag började med LCHF, _tanken_ på att äta något.

    Men nu äter vi middag vid 19-20tiden och sen äter vi inget mer. Inte till tv och jag är inte ens hungrig när jag vaknar. Det är otroligt skönt.

    Lycka till med kommande vecka!


  1. 1 Fakiravslut « Lever Mitt Liv ~ på väg ner i vikt Trackback vid juli 27, 2009 kl. 09:02

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2009
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Fixarflickan


