Garaget en dansbana!

Under helgen har det hänt underverk i garaget. I väntan på att vi ska köpa en kombi (nej, har man hus klarar man sig inte utan kombi även utan barn. Punkt. Inte vi iaf.) får man ta hjälpen när den kommer.
I vanliga fall är det pappas kombi och dragkrok som får jobba, men nu var det storebror som var närmast. 😀
I lördags åkte jag iväg och jobbade söder om stan och då började de rensa i garaget därhemma. Vi har ju haft några små möss som har roat sig därute bland alla spännande saker så de fick skura grejer och kastade bort sånt som inte skulle vara kvar. Två lass åkte till tippen.
Sen efter middagen var jag såklart lite nyfiken på hur det såg ut därute och började riva lite jag också. Svägerskan undrade om de skulle stanna till måndag då tippen var öppen igen för att hjälpa till med resten. När jag sa att tippen har öppet även på söndagar nu över sommaren så blev det bestämt; Söndag morgon uppställning vid 9. Ut med allt, skura ur, köra till tippen och ställa tillbaks fint.
Och exakt så blev det. 😀 Två gånger fick David och bror åka till återvinningen och under tiden rensade vi ur och skurade. Hyllor skruvades ihop och saker ställdes på plats. Nu äntligen är Davids saker där de ska i huset istället för i kartonger i garaget. Han har flyttat in. Tjoho! 😆
Och det är så fint därute så man kan bjuda upp till dans!
Lyx!

4 Responses to “Garaget en dansbana!”


  1. 1 Asta juli 20, 2009 kl. 10:53

    Skulle kombi vara framförallt för barnfamiljer? Den synpunkten har jag faktiskt inte ens hört förut. Däremot har jag hört att just Svenskar är vansinnigt förtjusta i kombi. Att det inte är alls lika vanligt i resten av Europa.

    • 2 Anette juli 20, 2009 kl. 13:03

      Jasså inte? Jo det har jag hört många gånger. Att man minsann klarar sig med en mindre bil så länge man inte har en massa barnsaker att packa in. Men jisses…det gäller då inte oss. 🙂

  2. 3 Asta juli 20, 2009 kl. 14:45

    Nej – jag har faktiskt aldrig hört den varianten. Däremot har jag hört varianten att man inte kan vara husägare utan kombi och dragkrok. Och jistanes vad vi saknar dragkroken. Nästa bil blir det defintivt dragkrok på.

    • 4 Anette juli 20, 2009 kl. 14:51

      Ja..dragkroken. Den ska med på nästa bil hos oss med. Antingen det eller så får jag börja träna så jag ser ut som Magnus Samuelsson….


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2009
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Fixarflickan


