Köttfest

Till middag blev det inte grillat…jag tog istället fläskkarréskivor och lät de ligga i ugnen och gosa till sig. Två skivor åt jag med kryddsmör som jag gjorde av smör, finhackad egen basilika från odlingen och två droppar egen vitlöksolja. (Mixade vitlökar blandade med olja – perfekt att ha i kylen att smaksätta med. Ger en oerhört god smak som blandar sig ordentligt jämfört med riven/hackad vitlök.) Jag lade en rejäl klick smör på varje köttbit och njöt som en tokig. David satt bredvid och skrattade lite kärleksfullt åt den galna tjejen som glatt ordnat en liten köttfest till sig själv. 😀
Det kommer att bli en repris imorgon kväll till middag. Jag längtar!

Men först ska det ses lite på TV, sovas, jobbas och lite sånt. Och bloggas, såklart. 🙂
Vi hörs imorgon!

2 Responses to “Köttfest”


  1. 1 Svärmor juli 7, 2009 kl. 13:38

    Vill tacka för en trevlig fredagskväll tillsammans! Enligt Kristin så var det en mycket lyckad Kolmårdentripp ”roligaste helg på mycket länge” berättade hon vilket är mycket gott betyg. Ha det gött! Kramisar

    • 2 Anette juli 7, 2009 kl. 13:57

      Tack detsamma! Det var trevligt som vanligt! 🙂
      Ja vi hade det jättemysigt på Kolmården. Tur med både vädret, glada barn och sambor 😀
      Kram!!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2009
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Fixarflickan


