En härlig dag i storstaden

Började dagen med att sy in en topp jag köpte på Cellbes för några månader sen. Den var för stor redan när jag köpte den, men så går det när jag inte tänker till innan jag klickar hem kläder i samma storlek som innan jag gick ner 25 kilo. Jag var tvungen att ha den, givetvis. Inget annat i garderoben passade madame – jag ville inte vara för varm idag när solen gassade.
Jag skulle in till Sthlm för att träffa min kompis Ulrika. Det var på tok för länge sen vi sågs utanför internet men nu var det då dags. Jag glömde solkrämen hemma så hon fick gräva fram sin för att rädda mig. Hämtade upp henne och så for vi till city för att strosa runt lite. Hon följde med mig till ett drop in-ställe för vaccinationer. Vi åker ju till Turkiet om en dryg månad och jag har inte tänkt komma hem med nån läskig hepatit i bagaget. Passade på att förnya mitt stelkrampsskydd också för det var ett tag sen jag gick i skolan och fick det där – även om jag inte vill erkänna riktigt för mig själv HUR länge sen det var… 😆
Vi åt lunch och sen hälsade vi på där vi jobbade förut och det var trevligt. Sen flanerade vi vidare till ett café där vi satt och surrade bra länge om ditt och datt. Timmarna gick och det blev dags att avsluta vår superhärliga dejt.
En annan dejt tog över – jag satte mig med en City-tidning och en Ramlösa vid slussen för att vänta på David som jobbade idag. Vi promenerade genom gamla stan och åt middag innan vi åkte hem. Nöjd över att ha tillbringat en oerhört härlig dag i en av de vackraste städer som finns. Stockholm om sommaren är bra svårslaget.

Men..nu höll jag nästan på att glömma…Ulrika lurade ner stackars lilla oskyldiga mig till KappAhl. Ja…ni fattar ju vart det här är på väg!
Jag brukar aldrig hitta nåt på den butiken för allt är så smått, så jag hade inte ens tänkt titta så noga. Men så började jag ändå att plocka lite bland de olika kläderna. Det slutade med att jag gick hem med en klänning med smock och en fin tunika/topp i en jättefin vinrödsaktig färg. Jag hade kunnat köpa pyjamas och lite mer saker, men det får ju finnas en gräns. Men jag är nöjd med min påse och ska med glädje ha på mig klänningen kanske redan imorgon. För så är det. Nya kläder måste man ha genast. 😀

Imorgon ska jag skriva lite om en liten testgrej jag ska göra med min kost.
På återläsande!

3 Responses to “En härlig dag i storstaden”


  1. 1 gaingra juni 26, 2009 kl. 06:59

    Tetlätsomenmmmmyckettrefvligtagistaten!

    Jakskrefjustettvanliktmejltilltej!

  2. 2 Asta juni 26, 2009 kl. 08:02

    Lät som en härlig dag! Och ett trevligt besök på Kappahl!!

  3. 3 sofia juni 30, 2009 kl. 18:58

    Hej Anette!
    Det var alldeles för länge sedan jag skrev till dig!
    Jag har saknat dig och dina kloka komentarer.
    Tack så otroligt mycket för de vackra halsbandet, de är de finaste jag någonsin har haft. Förmodligen kommer de användas varje dag .
    Du gör så fina saker, jag älskar det!

    puss fia


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juni 2009
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Fixarflickan


