Blomkål

blomkålIkväll blev det kokt blomkål med skinksås. Det var jättelänge sen och huj så gott!  😛
Såsen gjorde jag genom att koka ner creme fraishe, grädde och lite mjölk. Sen vände jag ner strimlad skinka och lite riven ost.
Om man vill kan man koka huvudet helt (alltså kålhövvet 🙂 ) och sen gratinera i ugnen med sås och ost. Men vi hade bråttom och kände att det var lite overkill just för ögonblicket.
Morgondagens matlåda är räddad!
Tänk –  en gammal hederlig klassiker, och ack så LCHF! 🙂

2 Responses to “Blomkål”


  1. 1 sarah juni 16, 2009 kl. 23:11

    Men gud så gott – var evigheter sen jag åt det. Men ett bra middagstips fick jag, tack!!
    /Sarah
    Ps. Håller fingrar o tår!! Ds

  2. 2 gaingra juni 17, 2009 kl. 05:49

    Blomkål är min favvogrönsak just nu – både rå (med vinägrett) och kokt (gärna som mos)!!!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juni 2009
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Fixarflickan


