Någon som behöver en försökskanin?

motorsågIgår fick jag ett bryt.
Jag hade lätt kunnat betala nån för att dra fram motorsågen och kapa lite kroppsdelar. Eller..rättare sagt..magen. Armar, ben, bröst och huvud är jag ganska nöjd med, men det är ju bra synd att man inte bara kan kapa av det som man inte vill ha kvar.
David sa nåt om att det visst är farligt och att han inte ville skära bort mig, men just då hade jag lätt testat. Han tröstade mig med att jag faktiskt gått ner en hel del och att jag sakta men säkert ska ta bort resten också, men eftersom jag vet att jag hade magen kvar när jag vägde 30 kg mindre än jag gör nu så är det lätt att misströsta. Jo, den var mindre – men fortfarande där. I vägen.
Jag har levt med min övervikt i så många år och har på nåt sätt vant mig vid att ha magen där den är. Men the bottom is nådd, liksom.
Så tanken är bra lockande…kapa av. Alternativt sticka in rör och på så sätt ta bort det som ligger mellan de inälvor som jag visst behöver ha kvar.

Men men…jag får nog låta tiden ha sin gång. Och helt enkelt inse att det är så här.

10 Responses to “Någon som behöver en försökskanin?”


  1. 1 gaingra maj 18, 2009 kl. 17:34

    Jag kan tänka mig att den s-tans magen är dryg och i vägen… men det går väl att kirurgera? Fast inte förrän du gått ner det du vill antar jag? HÄJJA PLÄTTEN DU ÄR BÄST MEN MAGEN DEN ÄR PEST!

    Jag skickar små uppmuntrande sajberkramar!

    • 2 Anette maj 19, 2009 kl. 22:39

      Tackkkk för kramarna!! Jag har varit usel på att maila! Pliiiis inte vara jessen! Aj lav jo!!! ❤

  2. 3 Susanne maj 18, 2009 kl. 19:34

    Heja Dig! Du är så tapper och duktig!

  3. 5 Blixtras mamma maj 18, 2009 kl. 21:06

    Intetyckaomminmagehällärklubben.se

  4. 7 Sofia maj 19, 2009 kl. 11:51

    Min nya blogg är http://www.metrobloggen.se/intriger följer dig fortfarande varje dag! kram sofia

  5. 9 Kristin maj 19, 2009 kl. 13:20

    Det du har kommit in i nu är en period alla har som byter livsvanor. Tänk då hur mkt du har åstakommit! Tänk på allt bra du har i ditt liv och hur jäkla bra du är. Magen blir mindre, även om du tycker det inte händer något så ser din omgivning det! Peppa peppa peppa!

    • 10 Anette maj 19, 2009 kl. 22:43

      Tack sötnos!! 🙂 Ja..självklart är det precis som du skriver – jag har mycket bra och jag är jäkligt bra 🙂 Men det vore inte dumt med en lekstund med sågen 😉
      Kraaam!! Och pussa Majken i pannan från mig!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Fixarflickan


