Välkommen fredag!

Idag är det fredag, hörrni 😀
Och för mig innebär det att arbetsdagen är kortare än vanligt och att det följer två lediga dagar. Me lajk!

Dagen började med en vägning som sa -0.6 kg. Det är jag väldigt nöjd med efter alla kolhydrater som jag ätit. Dags att dra åt svångremmen lite framöver om jag vill hålla min målsättning 🙂 Hann inte göra nån riktig mätning imorse, men tog måttet i midjan och det har minskat med 2 cm så nu är det totalt 16 cm skillnad mot starten.

Anette 001

Så här ser det ut hos mig när jag sitter här och smaskar i mig min varma vaniljshake med kanel. Jag mixar med lite krydda och så har jag även lite ovanpå. Det är riktigt gott. Är du en cambridgedrickare så kan jag varmt rekommendera det här.

 

Anette 003Som om det inte är nog med trevligheter här på mitt skrivbord så vill jag nu presentera Fröken Söt. Jag adopterade henne för ett litet tag sen från hennes biologiska mamma som heter Susanne. Det vore kanske att ta i litegrann att säga att hon är världens bästa Susanne (orkar inte bråka med alla andra miljoner som heter så 🙂 ), men hon är garanterat världens bästa Susanne Under Solen. Och hennes hemsida – och därmed även hon själv – är en viktig del av min vardag. Sådeså!!
Pajen till höger och morotsbakelsen man ser skymten av bakom den kommer från samma mamma.

2 Responses to “Välkommen fredag!”


  1. 1 gaingra maj 8, 2009 kl. 14:48

    Gullig kanin! Jag ser med förskräckelse att det bara är ETT (läs ett som i ”jag går i ittan”) kilo kvar till dubbelfjorrrton! Jag skakar av nervositet över att uppfinna en skojsig uppmuntringspräxänt…. men khüüüüüüüüül som tusan är det att du magrar av!

    Trefvlig älg från Snickånn

    • 2 Anette maj 8, 2009 kl. 15:12

      Jadu…nu är det nääääähhhraaaaaa! 🙂 Men du vet..jag åker på körresa och kommer hem sista maj så du har lite tid på dig att fundilera 😀
      Och tro innnnte att jag tänker äta upp mig ”over there”… 😀

      Ha en smärtsamt trefvliger helg!!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Fixarflickan


