Världen kantad av skitmat

Undra hur många ställen det finns att handla nåt på vägen från jobbet hem till mig. Överallt ser man människor tugga på saker – inköpta i farten. Allt ifrån kaffemuggar till baguetter och godis. På pendelstationen finns en läskmaskin, en maskin full med godis och chips och som grädde på moset finns ett litet snabbcafé som säljer bullar, kakor och en massa annat. Idag sålde de kaffelängder för 15:- och det är nog ett smart drag. Precis som brödförsäljaren vid pendeln i Sundbyberg – där trillar det nog in en och annan slant när folk passerar i farten och kommer på att de inte har nåt bröd hemma eller att man ska muta sig själv eller partnern med wienerbröd till kaffet.
När jag gick på min lunchpromenad idag så noterade jag att alla ungdomar jag mötte åt godis eller glass. Och det är ingen ovanlig syn.
Vi lär oss ganska tidigt att man ska äta hela tiden, allt finns tillgängligt jämt. Undra hur många tusenlappar som byter ägare mellan 16-18 på eftermiddagarna när alla trötta zoombies vandrar hem från jobbet och bara måsssssssste ha nåt för att orka ta sig hem, handla, hämta barn på dagis och allt vad nu ska göras?
Vad sjukt det har blivit i den här sockerstinna delen av världen!

2 Responses to “Världen kantad av skitmat”


  1. 1 Broder maj 6, 2009 kl. 11:21

    fan…nu blev jag hungrig


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Fixarflickan


