Vår!

Det är så otroligt skönt att promenera på lunchen. Dagar, som idag, när det är gråmulet och blåsigt är det väl inte direkt så det spritter i benen att få gå ut. Men vetskapen om hur skönt det är när jag väl kommer ut gör att jag trotsar den lathet som ibland smyger sig på. Dessutom finns det inte så mycket att göra här på lunchen förutom att äta eller promenera. Och tur är väl det – när jag jobbade mitt inne i Sthlms city i några år blev det ibland lite dyra lunchraster. 🙂

Det är verkligen vår nu! Hemma blommar körsbärsträdet, rabarbern spränger sig upp ur jorden och syrenerna tar fart. Jag tror att några av rosorna har gått hädan – vi får se om det behöver bli ersättare eller hur det förhåller sig.
Inne på fönsterbrädorna växer det så det knakar. Basilikan, majsen, paprikan och chilin blir större och vi väntar ivrigt på att vattenmelonen ska visa livstecken. Det känns som att det knappt spelar nån roll om saker och ting inte ger massor av skörd, för så roligt som vi har nu i några månader innan det ens ska ut i landet är ju värt massor 😀
Vi är som två barn därhemma!

2 Responses to “Vår!”


  1. 1 Susanne maj 5, 2009 kl. 16:04

    Vad bra Du är som har sått! Det måste jag också göra. Jag gillar inte själva så-grejen men jag gillar när det växer och man kan laga mat med det som man har odlat… 🙂

    • 2 Anette maj 5, 2009 kl. 21:30

      Det är precis så det är här hos oss också. Jag skulle ljuga om jag sa att jag älskar att stoppa fingrarna i jorden. Men bara man har tagit sig förbi den trista delen så väntar allt det roliga 🙂


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Fixarflickan


