Avgiftning pågår

Då har man överlevt ännu en långhelg. Jag vill verkligen vara ledig oftare så jag hinner träffa familj, vänner och släktingar mer.
Svärmors 50-årskalas avlöpte mycket bra. Vi hade väldigt trevligt bordsällskap och hjärnorna fick vi träna med knep och knåp och de obligatoriska sångerna var med.  😀

Rent kolhydratmässigt har den här helgen varit en mindre katastrof. Värre hade det sannerligen kunnat vara, därför hamnade den på ”mindre”-delen av skalan.  Vi har bl a ätit popcorn, glass, paj, choklad, potatis, bröd och druckit cider, vin och bubbel. Inte i några enorma mängder men ändå. Det har passerat rakt in i systemet och nu får det verkligen vara nog på frosseriet.
Kolhydrater har den elaka förmågan att vilja samla på sig kompisar så fort de träffas. Har man tagit in ett litet gäng i kroppen så vill de genast att man ska bjuda in systrar och bröder från alla kolhydrathyreshus i närheten. Nu är det dags att låsa dörren igen för det är faktiskt JAG som bestämmer. Och jag vill inte bli kolhydrattrött, samla på mig vatten eller gå upp i vikt. Sådetså!

Det känns verkligen som ett mirakel att jag redan efter några dagars mindre bra ätande känner att det får vara nog på smasket. Jag vill känna mig pigg, lätt och lagom mätt. På bra saker. Och tänk så himla praktiskt det är när man lyssnar på vad kroppen egentligen vill.

Igår när vi åkte hem så skulle vi bara titta in en snabbis till Davids morfar för att hjälpa till med en fjärrkontroll. Men när vi kom dit tog vi oss inte därifrån för det fanns ingen luft i höger bakdäck. Morr.
Sen råkade det bli så att låsbulten som satt där gick i bitar när den skulle skruvas loss. Vilket gjorde det en aaaaning svårt att byta  till reservhjulet. Jag tror att bilen helt enkelt vägrade åka runt med reserven på…
Jag fick skjuts till en mack och så fyllde vi däcket med reservhjul på burk. Det funkade ett tag, men vi fick stanna flera gånger längs vägen hem för att fylla på. Imorgon ska våran däckmek få ta hand om sörjan. Två av sommardäcken har samma problem så de ska också få sig en duvning på samma gång – och monteras på bilen. (Jag vet inte vad i allsin dagar jag gör med mina däck som bara vill pysa luft). Ska bli skönt att få det ur världen. Bilar ska bara fungera, liksom 😀

Det regnade imorse när jag skulle till tåget så jag valde bort cykeln mot buss. Men tji fick jag. Bussen gick för tidigt och for framför min näsa…så det blev till att gå hem och ta cykeln ändå. Jag fick en liten miniprommis och det var ju bra. Har tagit en härlig lunchpromenad också så nu känns det jättebra.
Jag är på banan! 😀

4 Responses to “Avgiftning pågår”


  1. 1 Kristin maj 4, 2009 kl. 21:31

    Länge sen:) jättekul att ha er här, det blir aldelles för sällan tyvärr. Tack för en trevlig helg! Kram från oss alla.

  2. 3 "Svärmor" maj 5, 2009 kl. 10:06

    Tack för att ni ville komma på mitt kalas, Kurt var mäkta imponerad av både dig o David så det var ju kul. Jag blev jätteglad för det fina halsbandet, det var en av de allra finaste presenterna!!!! Kramisar

    • 4 Anette maj 5, 2009 kl. 10:47

      Det var roligt. Bosse ska få hämnd nån gång på sina klurigheter. Först servera vin och sen ska man tänka. Hahaha… Men det gick ju riktigt bra ändå 🙂
      Kurt var en rolig prick! Vi hade väldans skoj.
      Kul att du gillade halsbandet – jag tänkte att det skulle passa dig. 🙂
      Kram!!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Fixarflickan


