Feberfri

Idag har jag ingen feber…hostar som ett tröskverk visserligen – men känner mig inte sjuk på samma sätt som igår. Om än fortfarande lite matt.
Då är det svårt att inte uträtta några ärenden här hemma i Bålsta – för sånt är helt omöjligt när man jobbar. Så jag duschade och åkte till centrum. Det här har jag åstadkommit:

  • Avslutat ett konto på en hopplös bank. Fick pengar. Trodde bankfackets avgift var ”rökt” men återbetalades minsann. Trevlig kassörska.
  • Bokat tid för ögonfransböjning som jag fick som belöning för länge sen men som inte blivit av. På valborg ska det böjas hej vilt.
  • Lämnat in två jackor för lagning resp byte av dragkedja. Kan ju vara trevligt att ha en jacka man kan stänga.
  • Handlat lite på Lidl.
  • Bråkat lite med dryg Tele2-säljare utanför ovan nämnda affär. Varför blir man säljare? Sååå himla otrevlig.
  • Köpt tre nya svärbärare på Arken. Fick veta att den [ start ironisk ton]oooerhört serviceinriktade personen [ slut ironisk ton] på Enköping Zoo sålt 3 hanar till mig. Det är verkligen bra om man vill ha stressade fiskar. Anledningen till att jag var till arken var att den ena svärdbäraren provat sina flygkunskaper och ändade sitt liv på parketten i tisdags så jag ville ha en ny. Såg att alla hanar har svärd men honorna inte. Det är dessutom bättre att ha fler honor än hanar. Hona kan dessutom bli hane om det behövs för utjämning. Nu har jag lärt mig det.

Nu ska jag bara ta det så lugnt jag kan i eftermiddag. Jag och mina näsdukar 🙂

0 Responses to “Feberfri”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Fixarflickan


