Godisfrossa

PaskäggAtt jobba i en reception är roligt. Man kan pyssla lite extra när det är högtider, förstärka årstider och det blir så himla mysigt och trevligt. På de ställen man kan och får greja, vill säga. Och det får man här där jag sitter mellan varven när ordinarie receptionist inte är på plats.

Just nu har vi ett väldans stort påskägg på disken. Mina medmänniskor som går förbi gör inte det. Går förbi alltså. Utan det äts hela tiden och alla är så glada och lyser upp som om det vore deras första och sista godisbit.
Men jag sitter bakom skärmen och njuter av att jag just sitter bakom den för då ser jag inte ägget. Jag vet att det står där och jag känner doften av skumkycklingar och choklad. Men jag vet också att jag inte kommer att vara en lyckligare person om jag äter av godsakerna. Jag sparar mig till lördag för då ska det bli lite chokladfest hemma. Mörk choklad – det är smaskens det…

Tar jag en godis nu så kommer jag att trycka i mig hela ägget.
Och hur skulle det se ut…?

1 Response to “Godisfrossa”


  1. 1 gaingra april 8, 2009 kl. 17:22

    Jag gör likadant – låter bli! Min rektor sa idag ”Det finn ett påskägg i lärrarummet!” (som alltid vid påsk) men jag gick inte ens dit och TITTADE. Tar jag en är jag FAST.

    Go Påske på dej min Plätt!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Fixarflickan


