Våffeldagen

Idag stod termometern på -10 grader när vi begav oss hemifrån. Då är det myggfritt! Tog bilen idag för tyvärr kan jag inte lita på pendeln när jag ska hem. Jag måste vara på ett ställe i Bålsta klockan 18 på onsdagar och det skulle jag hinna för pendeln ska komma in 17.51. Men hur ofta som helst är det försenat.
Så då blir det till att skrapa bil. Gillar bättre att åka kommunalt när det gäller själva resandet för det blir många fler steg tagna, ny luft i lungorna på ett helt annat sätt och det känns bra, helt enkelt. Men vad gör man. Jag får verkligen inte komma för sent till det uppdrag jag har.

Ikväll tänkte vi testa att göra kokosvåfflor. Det ska bli spännande att se hur de blir. Om nån annan är sugen på att prova så är receptet så här:

2 ägg
1 dl grädde
1 dl kokosflingor 
Liten nypa salt

Mosa sönder kokosflingorna med mixerstav (kanske med lite vatten tillsatt så du slipper få flingor i hela köket) Blanda ihop allt och grädda i våffeljärn. Har man inget sånt kan man göra pannkakor istället.

Vi använder alltid ekologiska kokosflingor när vi gör nåt med kokos. De innehåller ”riven kokos” helt enkelt. Icas eko-kokos innehåller dessutom 1,5% kolhydrater mot de ”vanliga” som innehöll 6 eller 7. Minns inte exakt.

Vi har köpt stevia som vi ska testa att söta lite bär med och ha till. Inte så mycket (inte alls faktiskt) för att bären behöver vara söta utan för att vi vill testa stevian. 😀
Ett helt naturligt sötningsmedel som inte innehåller kolhydrater o därmed inte höjer blodsockret. Inte alls.

Man kan odla stevia men det blir ett senare projekt.

0 Responses to “Våffeldagen”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


