OT:Bronslera

BronsleraNu har jag suttit en liten stund och med kursens info i bakhuvet gjort det som ska bli ett hänge.
Man köper den i förpackningar om 100 & 200 g (till skillnad från silverlerans paket som går från 9-50 g) och det beror ju på att den är så mycket billigare.

Man måste vara jättenoga att inte silverlera och bronslera kommer i kontakt med varandra för de är inte alls kompisar de där två.
Personligen tror jag att det beror på att silverleran är lite fisförnäm och känner sig lite förmer än bronsleran. 😀

BronshängeMan använder istort sett samma teknik som med silverleran och som ett första egna projekt gjorde jag ett hänge med två blommor på. De gröna zirkonerna sattes i och det blir nog fint.
Spelkorten på bordet avslöjar inte att jag blivit spelgalen och vinner pokerpengar samtidigt som jag jobbar, utan är nåt så enkelt som distanser…så man kan bestämma hur tjocka projekten ska vara. Tre..fyra..fem..eller kanske sju kort höga. Det beror på vad man ska ha det till.

På måndag kväll sätter jag in den här lilla finingen i ugnen och bränner den efter konstens alla regler så får vi se om jag lyckats. Först ska den såklart slipas och så..men sen 🙂
Jag skulle gärna bränna den NU för jag är så nyfiken, men först måste den torka ordentligt, slipas och sen tar det ungefär 9 timmar att bränna den. Så man får inte ha dåligt tålamod. Man kan inte påverka slutresultatets färgsättning heller så det är rena rama gastkramaren för en pysselgalning som jag.

0 Responses to “OT:Bronslera”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


