Middag avklarad

Innan jag åkte iväg till den planerade middagen åt jag en liten bit av en allévobar för att inte vara allt för hungrig. Jag visste ju att det skulle serveras paj och knappast nån LCHF-paj 🙂
Vi satte oss till bords och vi hade lika trevligt som vanligt – 5 glada kvinnor i olika åldrar. Men det härliga är att när man sitter sådär så vet man knappt vem som har vilken ålder. Det är så himla skönt.
Värdinnan ställde fram två fantastiskt goda pajer. Den ena med spenat o skinka och den andra med skaldjur. Och en god sallad till med vinägrette.
Jag valde att äta innehållet i pajen och lämna skalet plus att jag drack ramlösa istället för det goda vin hon även serverade.
Som efterrätt hade hon planerat en liten ostbricka och det passade ju mig bra, så jag åt lite brieost och nån annan hyvlad ost. Vem behöver kex när det är så gott att äta osten som den är? 😀

Vi satte oss lite bekvämare i sofforna. Kaffedrickarna skulle såklart få sin kaffeskvätt – och tror ni inte att människan bär in det som ser ut som världens godaste dajmpaj. Även jag hade fått en assiette till min tekopp och skeden såg ut att gå bra att äta kaka med. Men jag ville verkligen inte äta nån kaka. Jag hade det utomordentligt trevligt där jag satt och pratade, lyssnade och bara njöt av att vi var där.

Och jag kan lova er en sak – jag hade INTE haft det trevligare med dajmsmulor mellan tänderna 😀

ps – jag måste be min ena vän om ursäkt. Så här ”in public”. Bara för att jag inte åt nån tårta så kände hon sig manad att äta två bitar. Bara för att söta värdinnan hade baaaakat så fiiint. Fyans mig. 😆
Det hade absolut inget att göra med hennes godishungriga monster som befann sig i samma rum som oss. Ooooh nej! 😉

5 Responses to “Middag avklarad”


  1. 1 gaingra mars 10, 2009 kl. 05:35

    Tukktig som lät pli torrtan! Jag har ju också en del bestyr med bjudmat, men oftast kan man ju som du trixa och fixa lite så funkar det ändå. Mitt största problem är nog att jag plötsligt märker att jag VILL äta det som jag inte egentligen vill (som du skrev) och då ser man bjudandet som en ursäkt… ja hej och hå i matträsket!

    • 2 Anette mars 10, 2009 kl. 09:37

      Mm..jag kände mig tukktig… 😀 Ja det är många tankar som ryms i en skalle när det kommer till matträsket.

  2. 3 Molly mars 10, 2009 kl. 08:44

    Verkligen ståndaktigt att skippa dajmkakan *imponerad*. Själv ska jag på födelsedagskalas hos min systerdotter på lördag, ska tänka på hur duktig du var för att inte sätta i mig något av prinsesstårtan då 🙂

    • 4 Anette mars 10, 2009 kl. 09:32

      Du får tänka som så att det är bara gott precis när man har det i munnen (jag lyckas inte alltid tänka så men man kan ju försöööka).

  3. 5 Molly mars 10, 2009 kl. 11:24

    Ja, att jämföra hur gott kakan smakar med hur gott det känns efteråt när man besegrat sockermonstret. Vilket är godast alltså?! Funkar som sagt ibland, men inte alltid! Skönt att vi är fler som kämpar!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


