Min egen kock

David är inte bara sambo…han är kock också.
Inte på papperet och inte till yrket, men i verkligheten. 😀
Han är påhittig och villig att prova det mesta – även det som från början verkar lite väl udda. Att äta LCHF ser han (förutom att han gillar den typen av mat) som en liten utmaning.
Till middag idag åstadkom han det här:

PlankstekPlanka med baconlindad kyckling på en bädd av stekt paprika, champinjoner och lök. Gratinerat blomkåls-/broccolimos, skållad tomat och hans egenhändigt ihopvispade bearnaissås.

Behöver jag säga att det var gott?

Och nej..jag orkade inte allt… 😀

7 Responses to “Min egen kock”


  1. 1 Molly mars 8, 2009 kl. 19:22

    Yammie! Kan du inte skicka hit honom en sväng? Det såg riktigt gott ut, ska absolut provas! Hoppas helgen varit bra.

    • 2 Anette mars 9, 2009 kl. 07:26

      Ja prova! Det var supersmarrigt! Moset är blandat med två äggulor och lite riven ost för att få stadga och för att bli så där härligt gratinerat 🙂
      Vill man inte göra plankor så funkar det ju lika bra att göra i en form med mos runt och det man sen vill ha i mitten… 🙂

  2. 3 Carola mars 8, 2009 kl. 21:15

    Kan inte jag få låna honom en helg eller två…
    Han verkar då ha inspiration i alla fall vilket vi inte har här.
    Kram på er

    • 4 Anette mars 9, 2009 kl. 07:17

      Ja, inspiration har han..min hjärna är helt tom på idéer – och det är väl samtidigt bra. Annars kanske de skulle krocka med hans eminenta förslag 🙂

  3. 5 Weronica mars 9, 2009 kl. 09:34

    Dreglar…….det där såg ju ut som att det smaka väldigt gott, känner nästan lukten*s*
    Vilken tur du har som en matkonstnär i huset, och som gillar laga bra kost!

    • 6 Anette mars 9, 2009 kl. 09:44

      Ja verkligen..det är så himla skönt att han är inne på samma kosthållning som jag. Det underlättar precis hur mycket som helst.

  4. 7 "Svärmor" mars 9, 2009 kl. 14:36

    Ja, det vet vi ju sedan förr att David är en utomordentlig kock. Vi ser fram emot nästa måltid….. Kramisar


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


