OT:Utmanad

Min vän Anna har utmanat mig och tja..jag ska väl inte vara så trist så jag inte antar utmaningen. Det handlar om att man ska skriva 8 sanningar om sig själv. Hu för att börja morgonen med att gräva i sitt inre… 😉

REGLER
1. Länka till den som utmanade dig.
2. Berätta åtta personliga sanningar om dig själv.
3. Skicka utmaningen vidare i slutet av ditt inlägg.

Mina sanningar:

1. Jag är rädd för spindlar. De enda spindlar jag kan hantera någorlunda är de där pyttesmå röda som man kan se på trädstammarna. 😆 
Skulle aldrig i mitt liv köpa en sån där apelsinpress som ser ut som en spindel på höga ben. Å andra sidan skulle jag inte det av en annan anledning vilken leder mig in på punkt 2…

2. Jag klarar inte av att dricka juice med fruktkött i. Det ska helt enkelt inte vara skräp i sånt man dricker. Jag dricker hellre ljummet vatten eller förblir törstig (om jag inte befinner mig i hetaste öken och riskerar att dö) än att dricka sånt läskigt. Hrm..kanske kan man sila juicen genom nåt klädesplagg för att komma undan? 😀

3. Jag kan inte ta i bomull. Det ger mig vanvettiga rysningar. Det samma gäller att riva sönder papper eller frigolit. De som skär med kniv i frigolit borde få handen avskuren. Minst. 

4. Jag skulle vilja ha som arbete att gå runt till gamla människor och ge de tid till det som ingen gör idag. Läsa tidningar för, lägga håret på, promenera/skjutsa i rullstol till ett café eller bara sitta och prata om livet och hur det var förr. Så himla mycket härliga minnen från tider som varit bara går förlorat för att ingen har tid att lyssna.

5. Jag är både lillasyster, storasyster och ensambarn.
Har en storebror som är 8 år äldre och en lillebror som är 15 år yngre. Så jag har levt ensam med mina föräldrar från jag var 8 tills jag var 15. (Klassas dock som ensambarn när det handlar om ”vart i syskonskaran man är och hur det påverkar personligheten” då gränsen går vid 6 års skillnad)

6. Jag kan inte se eller höra på människor som gör pinsamma saker. Älskar att lyssna på Äntligen morgon på Mix Megapol, men när de ska utföra ”Det milt pinsamma” måste jag stänga av. Under pinsamma uttagningar till Idol eller på den tiden jag tittade på Sikta mot stjärnorna används mute-knappen flitigt på fjärren.

7. Jag älskar surströmming.  Tunnbröd, mandelpotatis, tomat, rödlök, gräddfil, västerbottenost…och så ett stort glas kall mjölk 😛 En dag per år kommer jag alltid att frångå  LCHF. Ingen surströmming utan mandelpärer o tunnbröd! 🙂 

8. Jag läser väldigt sällan böcker. Men när jag hittar en bok som tilltalar mig så sträckläser jag. Lyssnar gärna däremot på ljudböcker.
När jag var yngre var jag däremot en liten bokmal och började läsa när jag var 4 år.

Sådärja! Då har jag berikat ert liv med lite info om mig själv. 🙂
Nu vill jag veta med om DIG!

Har du en blogg – känn dig utmanad! Lägg en kommentar här så jag vet att du gjort din läxa och vad du har skrivit 🙂

1 Response to “OT:Utmanad”


  1. 1 gaingra mars 5, 2009 kl. 16:53

    Jag kände till alla punkter utom nummer 6 – jaha, där ser man! Jag vet inte om jag skaanta någon utmaning… vet inte om jag kan få ihop 8 punkter… det finns nog bara lögner om mig 😉


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


