Dagen som borde få börja om

Jag HADE inte tänkt äta mat idag.
Jag tänkte köra rena dagar som vanligt ett tag framöver. Men idag är en sån dag när humöret bara tog över och jag inte alls lyssnade på vad jag egentligen ville. Och målen jag vill uppnå var lite i skugga…

Det började lite smått med att jag vaknade på helt fel sida. David fick tjata upp mig ur sängen och jag ville verkligen inte åka iväg. Jag skulle hämta ett par strumpor och efter 5 minuter hade jag inte hittat ett enda par som passar ihop, utan fick gå iväg som Pippi Långstrump med en strumpa av varje sort.  Behöver jag säga att en av punkterna på min Att Göra-lista är att sortera och göra fint i socklådan…

Jag hade inte köpt nåt nytt SL-kort så vi fick ta bilen. Dessutom började bensinen ta slut – men jag såg att vi skulle klara oss till jobbet iaf.

Kom till jobbet. Vi loggade in på alla datorer, men bara några kunde öppna växelbordet. Katastrof. Nästan hela kommunen var utan fungerande telefoner. Och är så fortfarande fast det har gått  6 timmar.

Behöver jag förklara att folk är galna?
Behöver jag förklara att man lätt blir galen själv av sånt?

Hur som helst så lyckades jag inte gå ut på den lunchpromenad jag så gärna ville få. Utan hamnade istället i vår cafeteria med en sallad på brickan. Med räkor, en ägghalva och en matsked keso – förutom det vanliga gröna.

Det är svårt att vifta bort irritationen över att mitt usla humör gjort att jag ätit sånt jag inte vill. Det är svårt att vifta bort ett uselt humör också för den delen.
Men om några få timmar ska jag åka hem och då hoppas jag lämna en stor hög ilska här på gårdsplanen!

4 Responses to “Dagen som borde få börja om”


  1. 1 Maria mars 2, 2009 kl. 13:53

    Hej Anette! Ursch för dåliga dagar… Läser din blogg då och då, tycker du skriver helt underbart, hejar på dig! Sambon ska börja cambridga nu, du är inspirerande ;- ) Kram Mikro.

    • 2 Anette mars 2, 2009 kl. 14:04

      Hej Maria! Kul att en liten Mikro tittar in här och skriver lite… 🙂
      Roligt att kunna inspirera lite – skickar ett ”Lycka till!” till honom!!
      Hoppas allt är bra med lilla familjen!
      Kram!!

  2. 3 Molly mars 2, 2009 kl. 14:19

    Döm inte dig själv för hårt, för varje misslyckande blir man ju mer införstådd med hur dåligt man mår när man ger efter för matsuget. Du kommer inte att göra om samma sak imorgon! Och sedan kunde det ju varit värre också, nu var det du åt ju riktigt bra mat. Kram Molly

    • 4 Anette mars 2, 2009 kl. 14:59

      Nej..det har du väldigt rätt i. Det dåliga samvetet – eller vad man ska kalla det – ger inget förutom ännu fler snedsteg från planen. Men det är så himla svårt ibland att låta bli att bli grinig. För viljan är så stor att lyckas. 🙂
      Tack för att du påminner mig!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


