Inre fajt

Det blev dags för lunch. En del av mig bestämde att jag skulle äta sallad till lunch idag, men hela jag var inte med om beslutet. Så under tiden jag gick upp mot centrum så förde jag en inre dialog som resulterade i att jag gick förbi salladsstället och raka vägen till bankomaten. Där fanns det såklart ingen länk till min bank.
På vägen tillbaks började salladsnerven bråka igen, men den här gången var det lättare att värja mig 🙂 Jag tog en helt annan väg och målade upp bilden framför mig om hur nöjd jag skulle vara efteråt. När jag låtit bli.
Och det är jag också. Nöjd.

Nu är det inte så att jag har krig varje gång jag ska äta nåt. Men det är när jag inte känner att hela jag är överrens som jag går upp till kamp!
Och se..det lönar sig 😀

1 Response to “Inre fajt”


  1. 1 sofia februari 26, 2009 kl. 12:27

    småbarn är så himla söta!
    jag älskar verkligen att dom inte bryr sig om hur man ser ut, utan bryr sig bara om hur man är som person och som du säger ”stora muskler på armarna” hihi gulligt 🙂
    dom vet inte vad ideal är ännu, skönt 🙂

    åh sallad, de är någonting som jag längtar efter att få äta.. nu är jag snart klar på min 5:te vecka på ren kur, nu verkligen kurrar de i magen på mig efter något att tugga på.
    du är så duktig ceap up the god work 🙂

    kram sofia


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

februari 2009
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Fixarflickan


