Lugn lördag

Om man blir väckt av en klarvaken 6-åring kl 6.25 på lördag morgon som klätt sig för att gå till skolan så ska man vara tacksam över att slippa kliva upp själv 😀
Hon har lärt sig läsa, så jag fick höra en saga. En fin saga om en mullvad som fått bajs på huvet och nu är på jakt efter den skyldige. Någon av er kanske har läst den…och om jag har gjort nån nyfiken så heter den Det var det fräckaste  😀
Jag lyckades få henne att låta mig ligga kvar i sängen till kl 8. Huset bestod av 4 sovande individer och jag tänkt väl bespara dom. Men när vi klev upp var nån redan nere och eldade i pannan. Resten av familjen såg vi inget av förrän flera timmar senare.
Igår kväll testade jag Nintendo Wii – Tennis. Man kunde ana såg hur tydligt som helst att jag inte gjort det förut. Och inte blev jag på bättre humör av att bli supersmiskad av en 6-åring imorse i ovan nämnda sport.
Jag testade bowling. Tänkte att jag skulle klara det bättre. Det gjorde jag också. Fick både strikar o spärrar…men trots halvhög poäng blev jag slagen av den lilla ärkeungen. Nu är handkontrollen undanlagd och jag måste mutas för att använda den igen medan nån ser på 😀 😀

Förkylningen känns bättre. Det känns lovande.
Till frukost blev det en mintchokladshake – och till middag ska jag äta nån sallad, tror jag. Men två soppor till ska jag hinna med också. Det blir lite ”körigt” när man inte äter frukostpåsen förrän det gått långt in på förmiddagen. Någon somnade nämligen om på soffan med Disney Channel som bakgrundsmusik! 🙂

Här snöar det på alla ledder..tur att det är vinter någonstans så man kan få liten dos mellan varven. Snart är det dags att sopa av bilen och ta med barnen till affären. Att det är lördag har inte undgått någon 😀

2 Responses to “Lugn lördag”


  1. 1 gaingra februari 22, 2009 kl. 04:34

    Lilla Tippan har fick faktiskt den där bajsiga boken i julklapp! Passar min humor perfekt.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

februari 2009
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Fixarflickan


