Uppmuntringspräxänt II

Jag har berättat om henne förut. En av mina absolut äldsta vänner som så fint och oförtrutet stöttat mig genom alla viktminskningar. En av hennes metoder för att stötta mig är att komma med små uppmuntringspräxänter – vid ett fastställt antal minskade kilon. Gränsen för nästa präxänt får jag veta allt eftersom…spännande som tuuuusan. 🙂
Nu hade jag fått gränsen -14 kg. Eller Fjorrrton kilo (där o uttalas som i ”ottan” på båda ställen och med rullande r) som vi säger.
Jag väntade med spänning på vad det skulle dyka upp för nåt den här gången och jag hade aldrig kunnat drömma om resultatet.
Präxänten bestod av en egenhändigt skriven liten sång. Inspelad och skickad till mig via mail.

Jag har nu lyssnat på den fjorrrton gånger och jag frågade henne direkt om ni också kunde få höra. Och det fick ni. För det är min sång nu och då gör jag tydligen som jag vill med den. Underbart!

Det kanske behöver förklaras att Plätten – det är jag. Det är ett namn jag med stor ära bär sedan många år tillbaks. Jag lyssnar även till namn som Assiette, Plättü och andra små söta saker som kommer ut hennes fantasi. Att hon valt att ge mig en present vid just 14 kilos minskning är ingen slump. I hennes värld är fjorrrton en siffra som liksom används som en benämning på lite hur många som helst. Om ni fattar 😀
Fattar ni inte gör det inget – ni kan lyssna på sången ändå. Och tycka att hon är en oooerhört duktig och snäll kompis med en makalös fantasi och energi. Det gör iallafall jag.

Håll till godo – här kommer Fjorrrton kilo väck!

(startar den inte i en mediaspelare direkt så kan du högerklicka och spara den lokalt på din dator)
4 Responses to “Uppmuntringspräxänt II”


  1. 1 "Svärmor" februari 16, 2009 kl. 12:01

    Fantastiskt vilken låt! Verkligen kul att få höra den…. Ha en bra vecka! Kramisar

  2. 2 Carola februari 16, 2009 kl. 12:48

    Vilken underbar kompis du har Anette!
    Grattis och kram på er

  3. 3 sofia februari 16, 2009 kl. 20:12

    vilken underbar vän du har 🙂
    sånna ska man hålla hårt i 😀
    kramkram!

  4. 4 Eva februari 23, 2009 kl. 16:44

    Oj,den var ju superbra!
    Vad kul med ett sån´t minne! 🙂
    Heja Nettan!!!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

februari 2009
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Fixarflickan


