Mäta eller väga?

Ja..alltså..det är ju faktiskt precis HUR trist som helst att ställa sig på den där vågen när den inte gör som jag vill. Jag skulle kunna skriva att jag inte bryr mig aaaalls och att det inte spelar nån roll för det är ändå måttbandet som talar. Men se klämkäck är jag inte. Och det ÄR inte så att jag tycker att det är speciellt kul. Jag sa till David idag att jag nog tänker våga vägra vågen på fredag. Och jag menade det. Då. Nu – så här flera minuter senare är jag inte lika säker längre. Han kommer att ställa sig på den svarta plattan och fjäderlätt flyga av den. Medan jag kommer att stå där trött bredvid och undra om jag borde eller inte…
Mamma har slutat väga sig. Hon känner på sina kläder istället. Jag tror att det är en väldigt bra metod och hon mår bra av det. Skillnaden är att hon redan är normalviktig och bara håller sin vikt i schack. En annan skillnad är att hon har hårda kläder som hon känner direkt när de stramar lite. Jag har oftast mjuka byxor och då märks det inte förrän det hänt nåt rejält på vågen så de ramlar ner. (som de byxor jag råkade ta idag…)
Att måttbandet är mer påvisande än vågen är inget nytt. Jag för just nu en inre diskussion med mig själv huruvida jag ska väga mig månadsvis och mäta varje vecka istället eller om jag ska fortsätta som nu; väga varje vecka och mäta varannan vecka.
Ja..så går funderingarna i en tvärdöd reception så här en onsdagseftermiddag…. 🙂

4 Responses to “Mäta eller väga?”


  1. 1 Asta februari 4, 2009 kl. 19:08

    Det är nu det gäller att hålla i! När et inte bara är succé!!
    Det här fixar du – kom ihåg – du har bestämt dig nu!

  2. 2 Anna februari 5, 2009 kl. 10:46

    Det är svårt det där, och jag känner igen den där beslutsångesten. Visst är ju måttbandet alltid bättre om man vill tappa omfång, men vill man också tappa kilon så visar ju både våg och måttband en form av sanning…
    Men så här efter någon månad så blir det ju lätt så att vågen inte traskar neråt lika fort, och då är det muskler som börjat blomma och det är ju jättebra för fettförbränningen! Men det är en platå som jag inte brukar tycka om att stå på…
    Håll ut!! Du har fattat ett JÄTTEBRA beslut och har all anledning att känna dig jättestolt! Kanske kan det vara bra om du väger dig en gång i månaden och mäter dig varje vecka?

    Många kramar till dig min underbara vän! ❤

  3. 3 Anette februari 5, 2009 kl. 11:51

    @Asta – Tack för peppning! Jo – jag har bestämt mig och jag håller i. Det är därför jag vill undvika att tappa lusten. För jag vet hur lätt det är att göra det 🙂

    @Anna – Ja, jag tror faktiskt att jag ska överväga att prova ändra lite rutin på vägning o mätning.
    Kram!!!

  4. 4 Anna februari 5, 2009 kl. 12:01

    Man ska aldrig vara rädd att ändra sina rutiner, och anpassa dem efter hand. 🙂
    Kram!!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

februari 2009
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Fixarflickan


