Mätt på en plätt

På fredag kväll ska vi bjuda på mat. Efterrätten har blivit min uppgift, eftersom David har varmrätten under total kontroll. (Läs: Han har inte fått laga mat på så länge nu så bara tanken på att få laga bra mat till flera personer får honom att drömma om wokpannor och kryddblandningar) Jag hittade ett recept som verkade väldigt smarrigt hos Anna och bestämde att det får bli mitt bidrag.

dscf23

 Kesoplättar med kanel och kardemumma. 

Nu var det så att jag var tvungen att provlaga dom..för att se så det inte blir äckelpäckel och totalflopp när gästerna sitter och väntar, men jag kan säga att de behöver inte vara oroliga. Jag mixade keson för en slätare smet och så hade jag fullkornsdinkel. 😀 Först åt vi middagssoppan och sen smakade vi plätt. Magsäcken är inte stor nu, kan vi kallt konstatera! 🙂

Bild och recept från Anna J.D Jacobsson

 

2 Responses to “Mätt på en plätt”


  1. 1 gaingra januari 22, 2009 kl. 06:19

    Den plätten, Plätten, den verkar schmäsky!

    /Snikony


  1. 1 Att känna efter « Lever Mitt Liv ~ på väg ner i vikt Trackback vid januari 24, 2009 kl. 09:18

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


