Dag 18

Idag tror jag att jag behöver fylla på vätskeförrådet ordentligt. Kroppen ropar efter vatten så det är bara att hälla ner – tacksamt de dagar det känns så. På nåt märkligt vis så är vatten det enda jag har svårt att dricka när jag inte är sugen på det. Allt annat slinker ner även om jag är måde mätt och trött på själva smaken, men vatten…det är jättesvårt att tvinga ner. Men idag ska jag passa på att njuta av att det inte tar emot 😀

Vi tog bussen till stationen imorse – det är lite lagom om man vill få lite motion och frisk luft på morgonen. Det är skönt att gå hela vägen också, men det var ju det där med överbelastat knä. 😦  Förra veckan åkte vi bil, men nu är det slut med det. En kompromiss får det bli. Idag ska jag även trotsa snön och gå ut på en promenad här på lunchen. Går nog inte längre än 20 minuter idag, tror jag. Bättre då att ta en liten prommis till i eftermiddag sen.
Ikväll har vi lite jobb för oss på varsitt håll, men imorgon kväll ska vi börja våran träning därhemma. Motionscykel och crosstrainer är vad huset erbjuder. Och så min härliga pilatesboll, förstås.
Måste ta mig i kragen och ringa min powerplate-tränare också och boka in några nya tider. Det är verkligen en bra träning för mig det – tack vare den tog jag mig runt tjejvättern utan att storkna.  🙂
 

pro5

3 Responses to “Dag 18”


  1. 1 Blixtras mamma januari 19, 2009 kl. 14:13

    Hallåjsan! Vägde mig igår och har på något sätt lyckats plocka bort 6.5 kg sedan 1 januari. Inte så dåligt! 😀 Satt på träningscykeln i en timme igår och lyckades/orkade köra intervallträning hela tiden. Brände 700 kcal på den tiden. Lycka till nu när du skall börja cykla oxå. KRAM

  2. 2 Anette januari 19, 2009 kl. 14:16

    Kanonbra jobbat! 😀 Ja..ni har väl också lite cykelträning att ta itu med nu va? 😉
    Tack..jo..nu sätter det igång. Bara ett halvår kvar… 🙂

  3. 3 sofia januari 25, 2009 kl. 00:26

    Hej !
    jag ska börja med cambridgekuren imorgon och jag hittade din blogg idag!! tack för ditt skrivande de hjälper mig också!
    DU ÄR STARK!
    snart når du målvikten!!
    kram sofia


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


