Nöjd och glad

Den här dagen har varit precis hur bra som helst.
Vi tömde hela förrådet och åkte tre vändor med full bil till tippen. Vi var inte ensamma om att ”rensa i röran” direkt, men det är stort och bra där så det flöt på. När vi höll på och flyttade runt saker därinne tog David tag i en stor kruka med jord i för att bära ut den till bilen. Precis när han klivit ut i trädgården hörde jag ett lugnt: Jösses..där var musen.
Vi har haft en mus i förrådet som har levt La Dolce Vita med fågelmat och annat som den har smaskat på, men jag har velat tro att den varit borta varje gång jag gått in i förrådet. Att spåren efter den inte har avtagit har jag vägrat inse vidden av. Jag har helt enkelt inte velat fånga den i fällan. Men nu slapp den undan med livet i behåll då hans gosiga jordtillhåll plötsligt fick vingar och lyfte från marken.
Jag kan säga så här – hade jag hållit i krukan med musen i hade det inte bara kommit ett litet ”jösses” över mina läppar, mina vänner!

Jag har känt mig så himla pigg idag. Målinriktad och pigg.
Det är så härligt att känna energin och lusten till att göra saker igen.

Efter en upptinande dusch (kändes nödvändig efter 6 timmars jobbande i kylan) så blev det dags för middag.
Idag lyxade vi till det med lite ägg o bacon tillsammans med soppan. Det var jättegott och det behövs sannerligen inte mycket för att man ska bli riktigt mätt.
Imorgon är ännu en ledig dag.
Härliga liv!

:mrgreen:

2 Responses to “Nöjd och glad”


  1. 1 gaingra januari 18, 2009 kl. 07:22

    Vad härligt att riktigt höra hur energin knastrar om däjj! Själv hade jag en riktig skitdag igår, har inte ens orkat blogga om det… fast så farligt var det väl inte.

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam Snik

  2. 2 myskusen januari 18, 2009 kl. 10:19

    Operation utrensning är sååå skönt!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


