Smart planering

”…Visst är morgnarna/förmiddagarna med CK underbara? Man känner sig så stark, målmedveten och fokuserad…”

Så skrev J i kommentarsfältet till mitt förra inlägg. Och det är precis så det är. Jag skulle kunna bestiga berg, känns det som. Eller..ja..åtminstone bygga ett hus. Eller nåt annat krävande. 😀 Att vakna och ha en helt fräsch dag framför sig är underbart. Att kunna känna så är en ynnest och jag är tacksam att det är så. Inget ska man ta för givet!
Men likaså vet jag att kvällarna inte är lika givna. Då är inte allt alls lika spännande.  Motivationen kan verkligen vara hög, men vissa kvällar inte tillräckligt hög för att förhindra att jag blir otålig och irriterad. Då är det lätt att vara ”snäll” mot sig själv och bestämma att ”jag ska minsann ha ett ägg”. Bara för att…utan att egentligen vara tvärsugen på ett ägg.

Så..imorse när jag började min strålande dag så sa jag till David: ”Ikväll ska jag inte äta nåt mer än soppan. Börjar jag prata och övertala mig själv så ge mig en puss och påminn mig!”
Det gäller att förekomma sig själv mellan varven 😀

2 Responses to “Smart planering”


  1. 1 gaingra januari 13, 2009 kl. 19:11

    Känner prixis igen mig – är ultrapigg och superentusiastisk på mornarna men mindre inspirerad på kvällarna. Nu i kväll har jag dessutom migrän eller nåt på gång…. hörs en piggare dag! PÖSSSSZZZZZZZZZzzzzzz…..

    /Snikony

  2. 2 Katja januari 14, 2009 kl. 07:46

    Vad duktig du är och shit vad du har gått ner på bara 7 dagar!
    Kram


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


