Dag 12

Igår gjorde jag iordning våran middagspåse och kokade ägg och serverade som den snälla sambo jag är emellanåt 😀
David var först ut med att dricka och han hade direkt klagomål på min avancerade matlagning… Jag hade blandat ihop två påsar och mixade båda samtidigt och den ena påsen måste det ha varit nåt fel på. Den var lite ihopklumpad i pulvret men jag trodde inte det skulle spela nån roll. Men det gjorde det. Verkligen.
Det var helt odrickbart. Smakade som om jag hade tagit alla vår återvinningskartonger (hrm..affärsidé?) och tömt centraldammsugaren på innehåll och mixat ihop. Jisses så osedvanligt äckligt. 😦 Det var då vi kom på den briljanta idén att provsmaka slimbridge ananas.

Idag är en ny dag. Jag har gett mig tusan på att få i mig ordentligt med vatten idag. Och resten av veckan med, för den delen. Jag känner att jag inte varit tillräckligt duktig på den fronten för den där enorma kissnödigheten som jag minns från förra omgången har jag inte märkt så mycket av. Jag har en speciell flaska som jag har mätt upp hur mycket den rymmer, för att bara dricka glasvis lite på slump gör inte att man fyller nån kvot.
Smaksätter vattenVi köpte nåt smak-pulver från cambridge igår som man kan blanda med vatten som finns i smakerna äpple, hallon och citrus. Kanske kan vara en liten hjälp. Vissa dagar är det hur gott som helst med vatten, men en del dagar bara tar det stopp. Då kan det vara skönt med lite smak. Man får ju dricka lightläsker och så om man vill, men jag vill inte dricka så mycket sånt för det är så mycket konstiga saker i. Nån gång till fest har jag tänkt mig kanske (för det är gott trots att det är konstigt…och känns som ett enkelt sätt att slippa dricka vatten på fest), men inte till vardags. 

En glad tisdag önskar jag er! 😀

0 Responses to “Dag 12”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


