Veckovägning

Inatt drömde jag att jag o David hade glömt att väga oss på morgonen. Hu! 😉
Så det såg jag minsann till att vi inte gjorde när vi klev upp. Jag hade minskat ytterligare 2 kg så vecka 1 har resulterat i -8.1 kg. Det är banne mig helt fantastiskt!badstolDet är faktiskt lika mycket vikt som hela den här badstolen. Ja..inte inklusive barnet då, förstås. Men den tiden kommer ju också! 😀
Helt klart bra för motivationen är det iaf och jag fattar nog inte riktigt att man kan tappa 8 kg på en vecka!? Men jag gråter inte och tänker inte mordhota vågen för att få veta om han driver med mig heller. 

Knäna känns inte av alls idag. Vi hade bilen idag för att vi ska göra lite ärenden efter jobbet så första promenaden blir på lunchen. Det får gå det med 🙂 Jag tror att flera små prommisar skulle vara bättre för mig än få långa. Men det är svårt att halvera sträckan till pendeln på morgonarna. Där tror jag iofs att en del av hemligheten ligger i att inte ha bråttom, för på luncherna har jag ju gått ungefär samma sträcka och det har inte alls känts likadant. Det gäller att känna efter och analysera lite allt eftersom. Och det gör jag ju vare sig jag vill eller inte när det gäller det mesta så… 😀 

Sitter o sörplar i mig lite gott citronte och försöker få upp värmen. Men det ska visst vara bra för förbränningen att frysa så jag får väl tacka min arbetsplats för några hekto den här veckan…*skrattar*

4 Responses to “Veckovägning”


  1. 1 Blixtras mamma januari 9, 2009 kl. 11:14

    Grattis! Men så mycket vätska har vi i våra fettceller + lite till. De två första veckorna tappar man nästan bara vätska. Snart börjar den riktiga fettförbränningen. Hurra för den!

  2. 2 Anette januari 9, 2009 kl. 12:05

    Njä…så är det inte riktigt. Jag är ingen expert på allmän viktminskning, men jag vet att för cambridge fungerar det så här: Vätskan vi tappar är den som sitter i glykogendepåerna (energilagren i muskler o levern). De väger ungefär 0.5 kg och binder 4 ggr sin egen vikt i vatten. Efter tre dagar ungefär kommer man in i nåt som kallas ketosfasen och då tar kroppen sin energi från fettlagren eftersom inte glykogendepåerna fylls på med kolhydrater. Så fettförbränningen är i full gång i min kropp… 🙂

  3. 3 Snikony januari 9, 2009 kl. 15:02

    Hello Spinko! Åtta kilo är inte fy skam minsann! Nästa uppmuntringspräxänt kommer dock inte förrän vid exakt fjorrrton kilo minus (och då menar jag 14).

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam å prutt!

  4. 4 Anette januari 9, 2009 kl. 17:16

    @Snikony – My daaarling! Präxänten nådde den fina stora blå brevlådan i Bålsta idag. Och jag blev så glad. Så glad att det kommer ett inlägg senare. Minsann. Jag lingtar o hurtar vidare ner mot 6 kg till… 😀


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


