Dag 7 avklarad

Om ni hör nåt som kurrar så är det min mage.
Jag har faktiskt ingen förståelse alls för att den ska vara så hungrig som den är.
Ingen alls.
Det har gått en vecka nu. Andedräkten måste hållas under kontroll så ketosen har jag ju hamnat i. Då SKA man inte vara hungrig. Nåja..vad är väl en bal på slottet?

Dagens steg blev 10 762!
Jag tyckte mig känna en liten svag känning i knäna efter jobbet, så jag ville inte stega hela vägen hem. Så jag satt på tåget och funderade ut en strategi – för jag hade ju lite steg kvar för dagen.
Jag tog en pendel som inte gick hela vägen hem, utan jag fick byta. Då passade jag på att vandra fram och tillbaks som en vålnad (eller en lagom hurtig tjej) i en kvart innan mitt rätta Bålsta-tåg kom.
Då kunde jag ta bussen hem och med lite små steg här och var så hade jag passerat 10 000-gränsen när jag tog i ytterdörren.

Det där med knäna känns ju sådääär – men det är inte så att de smärtar eller gör ont. De är nog bara lite arga över att min stora kropp helt plötsligt tar sig fram likt Tazmanian Devil på gångvägarna.
taz Så jag ska försöka ta det liite lugnare nu i några dagar. Men det är svårt. Fast jag måste. Utan knän vill man inte vara.

Nu har min käre sambo vispat ihop våran kvällsmat. Så jag tackar för idag och ber att få återkomma imorgon!

😀

4 Responses to “Dag 7 avklarad”


  1. 1 gaingra januari 8, 2009 kl. 20:29

    Himla bra jobbat med stegen! Trist med knäna och trist med hungern. Jag känner mig faktiskt väldigt mätt och nöjd trots kaninmaten 😉

    Du är den tuffaste fajtern jag känner, så PÖSS på’re!

  2. 2 Anette januari 9, 2009 kl. 07:04

    @gaingra – Tack o pöss!

  3. 3 Molly januari 9, 2009 kl. 07:34

    Spännande att följa din viktminskning. Vad duktig du är på att gå! Det blir ju massor av steg varje dag! Lycka till i fortsättningen också!

  4. 4 Anette januari 9, 2009 kl. 07:46

    Tack Molly! 😀


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


