Dag 6

Mintchoklad till frukost. Det låter det… 😀 Mums!
Skulle gå till pendeln imorse, men jisses så trött jag var. Så jag fick ta bussen istället för att hinna i tid. Surt. Men jag fick veta att det är 461 steg till busshållplatsen. Alltid nåt! 😀

Idag är en dag när det känns lätt att pulvra. Sitter på jobbet. Solen skiner. Stegen ökar. Tiden flyger iväg och vattnet slinker ner av bara farten. Härligt!

Satt igår och funderade lite fram o tillbaks med David och jag undrar om jag inte ta mig tusan fick en liten idé. Som det kändes då, så var planen att köra ren kur en vecka och sen köra blandad kur med lite tillskott av protein (främst) i tre veckor. Och så en veckas ren kur o s v
Jag har ingen aning om det skulle vara bra alls – eller dåligt. Eller varför. Men det känns på nåt sätt som en väg att hantera det hela på. Jag vill verkligen köra ren kur, men jag samtidigt att jag vill ha en ”tankens väg ut”… Jag ska köra rent nu så länge jag orkar och allt känns bra – men jag vill ändå ha en plan för vad jag ska göra när orken och lusten helt tar slut.

Att varva veckorna känns för mig som att köra på en ”2-1”-väg. Det är ingen fara om det blir enfiligt ett tag för snart breddas vägen igen.
Det är inte säkert att jag behöver ta till den här metoden sen när jag kommit några dagar till in på kuren och vardagslivet har en annan gång. Men..som sagt..det känns bra att ha en plan.

Heja mig!

4 Responses to “Dag 6”


  1. 1 Snikony januari 7, 2009 kl. 19:03

    Jag tycker det låter som en väldigt bra idé att varva. Jag känner exakt som du (tror jag) att jag är rädd att balla ur och att helt ledsna och ge upp. Man vill ju inte ha tråååkigt utan äta och njuta också! Nu ska jag ringa dig – otippat va?

  2. 2 Snikony januari 7, 2009 kl. 19:04

    Men du var ju ute och gick! Tjiiii fick jag!

  3. 3 Snikony januari 7, 2009 kl. 19:04

    Fast det var ju HIMLA bra att du var ute och gick och inte låg på soffan och åt chips!

  4. 4 Anette januari 7, 2009 kl. 21:26

    @Snikony – Ja, visst låter det som en inte helt dum idé…att hitta en modell som räcker länge, liksom…
    Japp – pappa skulle ut och gå och eftersom jag hade steg kvar att gå idag så hängde jag med. Fast jag låg skönt under täcke i soffan och tinade upp. 😀 PÖSS!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


