Vattenbrist i soffan

Idag har allt blivit förskjutet. Svalde nyss min lunchpåse och klockan har redan hunnit bli 16.51. Men det blir ju lätt så när man sitter i soffan och degar lite medan man lär sig om gorillor och surikaner.
Vattendrickningen har varit en total katastrof, men jag ska försöka klunka i mig en liter till innan kvällningen. Att få i mig 3 liter vatten på en dag är inget problem när jag jobbar. Det är hemma svårigheten ligger. Så morgondagen blir en vattnigare dag, helt enkelt.
Ska stega mig till pendeln imorgon bitti. Riktigt skönt, ska jag tro. Det ska bli våran melodi nu framöver. En promenad till och från pendeln varje dag. Nästan. Utom torsdag när jag har kör och om vi måste nånstans efter jobbet. Men så ofta vi kan ska vi få motion redan på morgonen. Som jag alltid fått förr.

Halsen mår inte bra ännu, tycker snarare att den känns lite sämre. Men men..jag sover på saken. Imorgon är en ny dag!
Tack för idag!

4 Responses to “Vattenbrist i soffan”


  1. 1 Blixtras mamma januari 6, 2009 kl. 17:17

    ALLA ÖVERVIKTIGA ÄR MATALKOHOLISTER SOM DÖVAR VARENDA JÄVLA KÄNLSA MED MAT! Precis som alkoholister tycker att det är alltid ”pilsnerväder” oavsett om det är första snön, toppenfint väder eller ösregn. Såklart att man måste bearbeta det som hänt innan, annars är man snart där igen. I det förbannade mat-träsket. Jag hatar att vara fet. Jag hatar att bli bedömd utifrån min kroppstrorlek och jag hatar att handla kläder. Nu skall det bli ändring på detta – en dag i taget. Jag vet inte om jag tycker om cambridgemetoden – eller jag gör INTE det rättare sagt. Jag tycker nog att man skall lära sig att äta rätt för att sedan kunna behålla målvikten. Jag vet att vi är av olika åsikter där men vill mest bara säga att jag hejjar på dig ändå. Själv räknar jag ju points nu sedan en vecka tillbaka och det är asjobbigt. Har abstinens efter FETT och SOCKER hela tiden men har hittils lyckats att hålla dessa jobbiga ting ifrån mig. Tycker att du och David skall besöka ett 12stegsmöte för overeaters. Jag tror att det finns ganska gott om dem i 08området. Hade det funnits här så hade jag lätt gått på dessa möten. Som sagt, en dag i taget, för en friskare kropp, smalare kropp och smärtfri kropp. PUSS

  2. 2 Anette januari 6, 2009 kl. 17:44

    @Blixtras mamma – Hej sötnos! Började svara…men det blev ett inlägg istället 🙂
    Pussa Blixtra i pannan från mig!

  3. 3 Blixtras mamma januari 6, 2009 kl. 19:17

    Vi får ta och ses snart! Smakar gärna en cambridgepåse! ;-D Pöss

  4. 4 Blixtras mamma januari 6, 2009 kl. 19:22

    P.S Låter sunt att kapa det väsrta med cambridge och sedan gå över på en kolhydratfattigare kost. Men Du, skall du träna oxå så lär din kropp behöva lite kolhydrater precis som den behöver lite fett oxå. Lite av allt är nog bästa melodin, i lagom portioner. TYP. Men just nu tänker jag på massor av kolhydrater. Skumgodis tex. Det är gott. Men jag kan inte ens unna mig EN sådan just nu. Då lär jag trilla dit. Jag inbillar mig att jag är allergisk mot allt sånt nu, och det är jag ju egentligen, på mitt unika sätt. Jag skulle vilja kunna hitta en väg där jag klarar av att äta sött ibland men tror inte det är möjligt idag. Det känns inte så iallafall. PISS! Just nu känner jag mig deppig. Mens fick jag idag oxå av nån oklar anledning. Äter ju minipiller så jag har liksom inte sett av den på ett halvår. Vad F*N händer med min kropp?? Konstigt! Men jag är ändå på G. Nästa jul skall jag ha en kortare klänning och jag skall känna mig fräsch då. Du oxå? Puss igen! Typ.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


