Varför cambridge?

Fick en kommentar av ”Blixtras mamma” i mitt förra inlägg och jag började först skriva på ett svar. Men kände att det blev så långt, så jag gör helt enkelt ett inlägg om saken 🙂

Absolut är det olika saker som avgör varför man äter för mycket. Och jag känner mig helt övertygad om att jag har stor koll på mina egna orsaker. Nu för tiden.
1999 deltog jag i ett projekt som hette ”Vilket behov fyller maten” och vi var en grupp på 10 pers som träffades två helger. Däremellan hade vi 5 terapisamtal. Jag kände ett stort förtroende för den terapeut jag blev tilldelad så jag fortsatte hos henne ett par år efter det. För att själv hitta rätt på mig själv och orsaken till mitt överätande och hur det går att förändra.
Innan dess förstod jag inte alls lika mycket om känslor i förhållande till mat som jag gör idag.

Jag är faktiskt själv tudelad inför cambridge. Inte så att jag tror att det är farligt, dumt eller så – utan jag tror att man måste lära sig att leva med maten och hur stora portionerna ska vara osv. Men jag har inte tid just nu att låta det ta den tid det tar. Tyvärr. Jag är 35 år gammal. Har fortfarande en kropp som är snäll och glad trots min behandling med extra tyngd under så många år. Men hur länge kommer den att jamsa med? Jag och David har tänkt oss bilda familj och det kan jag inte göra förrän min kropp blivit mindre.
När jag kapat av den värsta toppen kommer jag mer och mer att övergå till vanlig mat. Vanlig mat med GI som bas. För att sakta men säkert gå ner till jag kommer till en vikt som känns lagom.
För att leva ett liv med pulver är inget roligt liv. Om man jämför med alternativet.

Ett vanvettigt stort fett jättevarmt LYCKA TILL! till alla som kämpar med vikten på sitt sätt. 😀
Heja oss!

4 Responses to “Varför cambridge?”


  1. 1 Snikony januari 6, 2009 kl. 18:33

    Häjja häjja häjja! Go go go go goooooo mmy Plätt!

  2. 2 Jonas januari 6, 2009 kl. 20:28

    Hej!
    Jag säger bara detta en gång! Lycka Till!!!!!

  3. 3 Anette januari 6, 2009 kl. 21:51

    @Snikony – Thääänk jooo my frieeend!

    @Jonas – Tack vännen! Nä, det är bra. Man ska inte tjata! 😀


  1. 1 marsomichelsonharrigan.com Trackback vid september 6, 2014 kl. 00:47

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


