Första vägningen

Jag hade inte tänkt väga mig förrän efter en vecka.
Men vem klarar det? Inte jag. Och inte när det gäller cambridgekuren iaf. Då vill man se resultat för att hålla motivationen uppe.
Och vem bestämmer egentligen? Ja, jag tänkte väl 😀

På 4 dagar har jag nu gått ner 6.1 kg. Det känns ju helt galet skoj. 2 kg ungefär är ju vatten. Resten är rent späck 😉 Det ger ju helt klart lite inspiration till att keep up the good work, så att säga…
David fick även han blodad tand, så hans rena kur tar inte slut idag som han hade tänkt…hehe…det går braaa nu.

Jag hittade en fin bok i min nattduksbordslåda. Ett spiralblock med den här fina framsidan.
zooJag fick den i uppmuntringspräxänt (jo, det heter så…) från min gode vän Snikony förra gången jag åt cambridge.
Det var jätteroligt att läsa om hur allt kändes då i början och hur duktig jag var på att stå emot. Nästan allt. 😉
Så det är väl bara för mig att fortsätta skriva i den nu då. Vem kan motstå att skriva i en sån fin bok.
Som om det inte vore nog med själva boken så förärade hon den med en fiiin dikt. Den tänker jag helt fräckt skriva här så ni får läsa den.
Hon är en liten poet, min gode vän och vapendragare!

”En dag blev våran plättu sur
för fläsket satt liksom en mur
Från molnen kom en tråkig skur
På väggen ljöd ett koko-ur
Bak busken satt ett löjligt ljur
Då brast hon ut i ilska pur:
Nu sätter jag all mat i bur
och drar igång en cambridgekur!

För Plättu är en smart filur
och lika envis som en tjur.
Och om hon nu har riktig tur
när frestelserna står på lur
då får hon sig en fin figur
och sagan slutar uti dur”

Ja..den gäller även idag. Koko-uret låter i köket fortfarande och fettet sitter som en mur. Så jag får väl helt enkelt se till att sagan slutar i dur!

Fattar ni?? -6.1 kg! 😀

4 Responses to “Första vägningen”


  1. 1 Carola januari 6, 2009 kl. 14:09

    Grattis tjejen. Det låter kanon. Tog upp diskutionen med min sambo igår. Får vänta och se vad vi kommer fram till.

    Kram kram

  2. 2 Snikony januari 6, 2009 kl. 15:13

    Haha, att man så totalt kan glömma bort att man skrivit en sån dikt! Men den var ju kul ju! Grattis till viktraset – nu måste jag ju genast fixa uppmuntringspräxänt juuuu (trutar med läpparna). Lovat är lovat, så den kommer snaaaaart!

    PÖSS

  3. 3 myskusen januari 7, 2009 kl. 23:09

    Men OJ!Gud vad kul vännen!
    Hipp Hipp Hurra för att DU gör det så BRA!
    PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖZZZZZZZZZZZ

  4. 4 Anette januari 8, 2009 kl. 07:22

    @myskusen – Tacktack! Och superpözz tillbaks 🙂


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


