Vanan vs viljan

Det är otroligt vad vanans makt är stor.
Jag får hela tiden påminna mig själv om att jag faktiskt inte äter. Inte ens den överblivna vindruvan från nyårsafton eller de små chokladbitarna från samma kväll som ingen tryckt i sig. (För the record: allt ligger nu i den stora gröna soptunnan istället för i min mage.)
När jag dessutom börjar få ont i halsen och känner mig allmänt ”snart-är-jag-rejält-förkyldig” var det om än svårare att inte falla dit. Inte på de små detaljerna utan på idéerna från Stora GoffGoff som viskade: ”Ääär det inte lika bra att ni börjar äta cambridge när ni mår bättre?” David har även han ramlat ner i förkylningsträskets stora hål idag. Hrm..det kannn ju ha med saken att göra att ungefär 90% av gästerna i nyår var sjuka på ett eller annat sätt.

Men skam den som ger sig. Nu har det gått några timmar. Urk-måendet kvarstår, men nu är siktet mer inställt på te och middagspåse istället för något betydligt onyttigare som ovan nämnda typ skrek om. Och då pratar jag inte om David 😀

Vanans makt är stor. Men min är större.

Hah!

0 Responses to “Vanan vs viljan”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


